söndag 9 november 2014

Farsdag - skrapkarta

Jag är väldigt dåligt på att ge presenter åt F. Han vill oftast inte ha något och vi har oftast inte heller gett något speciellt till varandra på jul eller födelsedagar. Alltså, kanske något smått men det har känts dumt att ge något bara för att ge. Alltså, don't get me wrong, jag tycker mycket om att ge presenter, då när man hittat något riktigt kul att ge. F har gett betydligt fler presenter åt mig på den senaste tiden och jag kände att det vore kul att hitta något åt honom. Och nu hittade jag det ultimata! Yes! Det var så sabla kul när jag fick syn på detta och kom på att det var farsdag på kommande. Jag klicka hem presenten här ett par veckor sedan och sen dess har F kunna beskådat den i skåpet utan att få lägga sina fingrar på den. Today was the day!


Vad är grejen? F älskar kartor och att fylla i olika kart-sajter i vilka länder han rest i. Nu fick han en stor karta man kan lägga på väggen och som man ska skrapa fram länderna, så som man gör med en skraplott. Nu när det är en farsdags present är tanken att det blir Fs och Umis gemensamma karta. Att de får skrapa fram de länder Umi besökt och kommer att besöka under åren. Jag hoppas kvaliteten är såpass bra att den håller i några år. Om kartan blir sliten så är det egentligen också kul. Visar att den varit med. Tanken är att vi tar med den när vi flyttar och skrapar därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar