fredag 14 november 2014

5 feberfria dagar, tack!

Rätt attityd för dagen!
F är förd till flygfältet. Han for till Paris för 5 dagar, för att fixa en del grejer där. Hade funderat joina honom, för vi hitta super billiga direkta flyg, men blev lite mycket att organisera med Xima, så äh, vi stannar här istället. Helt ok det också, fast en resa till Paris sitter väl aldrig fel. Det rycker lite i reselusten så kanske man lyckas klämma in en helg till Stockholm innan jul. Känner inte Stockholm så bra och F har aldrig besökt. Dessutom har vi goda vänner där så känns som en perfect match. Xima bor säker gärna hos min mommo under dessa dagar. Hon älskar hundar (hade som bäst två rottweilers och en dansk dogg samtidigt) men med sina 87 år på nacken så ställer promenaderna lite till det. Mina föräldrar tycker också mycket om Xima men pappa får astma av henne och därav kan hon inte bo hos dem. De promenerar dock henne gärna, så ja Xima kan bo hos mommo och mina föräldrar kan traska, men känns lite olustigt att involvera så många människor i 5 dagar, så ett veckoslut är lite lättare att organisera. Vi har tidigare lämnat Xima med mina föräldrar men då har det varit sommar och de varit ute på stugan. Det är inga problem. Xima springer runt fritt och har sitt eget utrymme inne som inte påverkar pappas astma. Anyways.

Natten var eventfylld så vi var båda mycket gäspiga när väckarklockan ringde. Umi var rätt varm när han väcktes så det var sannolikt orsaken. Nu hoppas vi på att kroppsvärmen stabiliseras och att vi får 5 rofyllda dagar Umi & jag. Nu ska jag rosta lite bröd, bre med ett lager smör och ett tjockt lager oltermanni. Ah, det med en rykande kopp kaffe! Nice nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar