söndag 26 oktober 2014

Höst

Alltså va, snart är det november. Jag är helt ute och cycklar märker jag. Igår stötte jag på en bekant i butiken och frågade om hösten börjat bra, underförstått med skolor och jobb efter sommaren. Hon kollade tyst på mig en stund och sa öh ja, den har ju redan hållit på en tid. Ja, just de, det säljs ju faktiskt redan julgodis i butikerna. Julgodis o julljus! Alltså va?

Kan vi nu inte chilla med hösten en stund först!? Jag tycker faktiskt om hösten, också det ruskiga vädret.Tycker det är rätt skönt när det små regnar då när man är ute och går med hunden. Det som inte är lika skönt är när man skall iväg nånstans och blir dyblöt. Men att dra på en tröja efter sommaren är skönt. I Gabon ställde jag ibland luftkonditioneringen på lite extra kallt och drog på mig en tröja. Mauretanien som har öken hetta hade också en sval period, då när det faktiskt droppa under +20 på morgonen. Kändes ju svin kallt och det var skönt med jacka.

Kan vi inte njuta av höst färger och regn och rusk innan vi börjar dricka glögg och baka pepparkakor liksom?

4 kommentarer:

  1. Diggar bloggnamnet btw - hehe!!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte heller begripa att det om en vecka är november! Har man liksom hoppat över hösten i år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå precis! Som tur påminner det gråa vädret om att det verkligen är höst, hehe ;)

      Radera