måndag 27 oktober 2014

Baby pulver som torrschampo

Nu är jag säkert helt efter min tid och alla vet säkert redan detta men alltså jee, har idag för första gånger använt baby pulver som torrschampo och det fungerar strålande. Säkert kan man använda potatismjöl eller majsstärkelse, eller vad som helst för pulver men jag testade baby pulver.

En vän sa några år sedan att hon använda kakao eftersom hon hade mörkt hår och då fungerar ju ljusa pulver givetvis inte. Hade aldrig hört någon göra så innan så jag var mycket imponerad. Själv tvättade jag håret varje morgonen, som jag gjort de senaste 15 åren, men när jag började märka att håret redan samma kväll såg lite shabbigt ut så fick jag nog. Inte kan man ju tvätta håret ändå två gånger per dag. Eftersom vi då bodde i Gabon så fick jag vänta till nästa Europa resa. Jag köpte gladeligen några flaskor torrschampo och det funkka ju skit bra alltså. Tvättade fortfarande håret varje morgon men kunde spraya lite innan vi gick ut och äta på kvällen. Jag jobbade på ett bygge, dock inom administration, men gick nästan dagligen med hjälm på, på site tour och håret såg därav platt och svettigt ut. I Mauretanien var det första gången jag upplevde att håret verkligen inte blev smutsigt, måst ha varit något med den torra öken hettan. Så jag slutade tvätta håret varje morgon. Sedan kunde jag spraya torrschampo och tvätta det typ var tredje dag. Nu har jag försökt fortsätta tvätta håret typ var tredje dag men börja tycka att torrschampo känns ganska kemikaliskt och hur bra är det nu egentligen, speciellt som jag har rätt känslig hy. Har läst om baby pulver och andra varianter men aldrig kommit mig åt för att själv prova. Så tadaa, this is da bomb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar